Tillgänglighet i våra restauranger
Alla ska ha lika möjligheter att besöka våra restauranger. Därför har vi strävat efter att göra besöken så smidiga som möjligt för alla våra kunder.
Rossos menyer i punktskrift
Rosso-restaurangerna möjliggör en tillgänglig restaurangupplevelse för synskadade kunder genom att erbjuda menyer även i punktskrift, som årligen utarbetas i samarbete med Synskadades Förbund.
Rullstolsburna beaktas ännu bättre
För kunder som använder rullstol har vi tänkt ut så smidiga rutter som möjligt. Speciellt i nyare lokaler är detta en självklarhet. Om det ändå verkar svårt att ta sig fram, be om hjälp från restaurangens personal – de är där för dig! Bekanta dig med våra tillgängliga restauranger och kontrollera i förväg de smidigaste rutterna och tjänsterna för rullstolsburna längst ner på sidan.
Tillgänglighet är en av grundförutsättningarna när en restaurang renoveras eller en ny restaurang skapas. Inom S-gruppen genomfördes en tillgänglighetskartläggning under 2019, utifrån vilken enhetliga tillgänglighetsstandarder har fastställts för restauranger och hotell.
Rullstolsburna beaktas ännu bättre
För kunder som använder rullstol har vi tänkt ut så smidiga rutter som möjligt. Speciellt i nyare lokaler är detta en självklarhet. Om det ändå verkar svårt att ta sig fram, be om hjälp från restaurangens personal – de är där för dig! Bekanta dig med våra tillgängliga restauranger och kontrollera i förväg de smidigaste rutterna och tjänsterna för rullstolsburna längst ner på sidan.
Tillgänglighet är en av grundförutsättningarna när en restaurang renoveras eller en ny restaurang skapas. Inom S-gruppen genomfördes en tillgänglighetskartläggning under 2019, utifrån vilken enhetliga tillgänglighetsstandarder har fastställts för restauranger och hotell.